Entrevistem Lucía Baskaran

[Aquí puedes leer la entrevista en castellano]

Us ho vam prometre dilluns passat i nosaltres sempre (que podem) complim amb el que diem. Per això, avui us presentem una mica més a l’autora de Partir, Lucía Baskaran (pels que no hagueu llegit els nostres darrers Clubs de Lectura).

lucia baskaran foto entrevista

Fotografía de Kulturaldia

Sí, a Woolf Wilde Web li hem fet una petita entrevista, i aquí la teniu:

Partir és la teva primera novel·la, quan dones el pas i t’atreveixes a publicar el que escrius?
Quan va passar una cosa a la meva vida que em va semblar tan surrealista que vaig decidir que podria ser un bon inici de novel·la

Neix aquest llibre després d’una mort?
No.

La Victòria se’n va de casa per ser actriu a Madrid, i quan és allà es cansa. Vol estar amb Ell sigui com sigui, però quan ho aconsegueix l’avorreix. Una vegada aconseguit l’objecte desitjat, el desig deixa d’existir?
En aquest cas pot ser que tingui més a veure amb la depressió que pateix la Victòria que amb cap altra cosa.

Què té el teu estil de millenial?
Suposo que la forma de relacionar-se de la Victòria amb el món, les seves expectatives versus la realitat, internet, la angoixa de convertir-se en adulta, l’efímer d’alguna de les seves relacions… De totes formes, quan escric no penso en aquests termes.

partir

Com vius el procés d’escriptura? Tens alguna rutina, manies…?
Sempre escric a primera hora del matí, molt aviat. Dormo poc i malament, i acostumo a llevar-me entre les 5 i les 7 del matí. M’encantaria deixar de fumar, però ho tinc massa associat a escriure. Faig una cafetera i m’assec a escriure i fumar fins que tinc, com a mínim, mil paraules i m’he acabat la cafetera entera. Si se m’ocorren coses al llarg del dia, les vaig apuntant al mòbil. Rellegeixo el que escric gairebé cada dia.

Per escriure has d’haver llegit molt abans?
No ho sé. Quant és molt? Suposo que sí.

Hi ha dues classes de persones al món: els que subratllen els llibres i els que no. Tu a quin grup pertanys?
Abans subratllava més. Llavors em vaig adonar que gairebé mai tornava a consultar les coses subratllades i vaig deixar de fer-ho. Si llegeixo alguna frase que m’agrada, acostumo a apuntar-la al mòbil.teoría king kong

Què fa Lucía Baskaran quan no escriu?
Ara estic a l’atur, però quan tinc curro, doncs curro. També llegeixo, vaig al cine, quedo amb amigues, estic amb el meu xicot, perdo el temps a les xarxes socials, jugo amb el meu gat, passejo, em masturbo, surto a sopar. Res especialment memorable, la veritat.

I, per anar acabant, ens agradaria conèixer els teus gustos i referents.

  • La pel·lícula que mai et canses de veure: Crec que la pel·lícula que més he vist ha estat Pulp Fiction, però fa moltíssim que no la veig, i potser ara m’horroritza, no ho sé.
  • El llibre que va marcar la teva vida: Teoria King Kong, de Virginie Despentes.
  • La darrera sèrie a la qual has estat enganxada: Girls.
  • Una cançó que escoltes en bucle: Sóc molt de posar-me cançons en bucle fins que em canso d’elles. Porto moltíssim temps escoltant una vegada darrere l’altra una sessió de Happy Colors amb Diplo.

I no podíem deixar escapar l’oportunitat de preguntar-te, per quant el pròxim?
Per a quant no ho sé, però estic treballant-hi. Tan de bo pugui acabar-lo a finals d’aquest any.

partir entrevista gif

-Wolf & Wild

2 comentarios en “Entrevistem Lucía Baskaran

  1. Pingback: Entrevistamos a Lucía Baskaran | WoolfWildeWeb

  2. Pingback: Descobrint Iban Petit | WoolfWildeWeb

Responder

